مصالح كاربردي در ساختمان سازي

۲۵ بازديد

مصالح كاربردي در ساختمان سازي

در ساختمان سازي از مصالح مختلفي استفاده مي شود كه البته هريك از آنها ويژگي هاي متفاوتي نسبت به يكديگر داشته و براي بخش هاي مختلفي كاربرد خواهند داشت. سيمان به عنوان يكي از اصلي ترين مصالح ساختماني شناخته مي شود كه كاربردهاي بسياري داشته و علاوه بر مصرف در ساختمان سازي به عنوان ماده اتصال دهنده يا مقاوم كننده، بسياري از مصالح پيش ساخته ساختماني با استفاده از آن توليد مي شوند. اما انتخاب سيمان مرغوب از اهميت ويژه اي برخوردار است چرا كه سيمان در انواع اقسام مختلف روانه بازار شده كه هريك از آنها كيفيت و ويژگي هاي متفاوتي به نسبت يكديگر دارند و مي توانيد بهترين مورد را براي خريد انتخاب كنيد. قيمت سيمان يكي ديگر از موارد حائز اهميت است و مي توانيد قيمت هاي متغيري براي سيمان مشاهده كنيد كه اين تفاوت قيمت دلايل متعددي دارد و حتما پس از بررسي هاي اجمالي نسبت به خريد اقدام كنيد. انتخاب مركز خريد معتبر مي تواند يكي از بهترين روش ها براي يافتن محصولات مرغوب و باكيفيت خواهد بود. در ادامه توضيحات كامل تري از اين قبيل ارائه نموده ايم:

 

قيمت سيمان

قيمت بتن آماده به عوامل متعددي بستگي دارد و به همين دليل نمي توان رقم خاصي براي آن در نظر گرفت. امروزه متاسفانه شاهد نوسانات بسياري در قيمت محصولات تمامي صنايع مختلف هستيم كه قيمت سيمان رنگي نما نيز از اين قاعده مستثني نيست و ممكن است تغييرات بسياري در اوقات مختلف داشته باشد. همانطور كه مي دانيد سيمان انواع بسيار مختلفي دارد و هر يك از انواع آن تفاوت هاي بسياري با يكديگر داشته و طي پروسه اي متفاوت به دست مي آيند و به همين دليل نمي توان قيمت دقيقي براي كليه انواع سيمان ها در نظر گرفت.

 

b20_wqv3.jpg

 

علت استفاده از سيمان در ساختمان سازي

در حالت كلي اگر بخواهيم قيمت بلوك سيماني را مورد بررسي قرار دهيم، اين محصول يكي از بهترين انتخاب ها براي ساخت و ساز ارزان قيمت است چرا كه به غير از سيمان استفاده كردن از تمامي مصالح ساختماني گران قيمت تر خواهد بود. سيمان به همراه ماسه يا مواد افزودني ديگر، ماده اي بسيار مقاوم توليد كرده و مي تواند در بخش هاي متنوعي از ساختمان مورد استفاده قرار گيرد و همين امر يكي از مهمترين دلايل محبوبيت آن به شمار مي رود.

 

آشنايي با انواع سيمان

سيمان در انواع اقسام مختلف روانه بازار شده كه هر يك از آنها از جنبه هايي با يكديگر متفاوت هستند. انتخاب نوع سيمان بستگي به محل استفاده و همچنين شرايط محل خواهد داشت چرا كه سيمان ها از نظر كيفيت و همچنين نوع ساختار با يكديگر متفاوت هستند و طبيعتا كاربرد هاي يكساني نخواهند داشت. در حالت كلي وظيفه سيمان چسبنده بودن و اتصال مصالح ساختماني است اما چنانچه به فكر سازه اي استاندارد هستيد حتما بايد سيمان مناسب را خريداري كنيد. در حالت كلي سيمان به دو نوع سفيد و  سياه دسته بندي مي شود كه سيمان سياه پركاربردتر بوده و براي بخش هاي مختلفي مي تواند استفاده شود. اين سيمان از نظر اندازه دانه ها و همچنين كيفيت و مقاومت به انواع مختلفي دسته بندي مي شود و قبل از خريد حتما بايد با ويژگي هاي تمامي آنها آشنايي داشته باشيد. سيمان سفيد نيز همانطور كه از نام آن پيداست رنگ سفيدي دارد اما محل استفاده از آن بسيار متفاوت تر از سيمان سياه است.

 

 

 

كاربرد سيمان

سيمان با توجه به قيمت مناسبي كه دارد در بخش هاي مختلفي كاربرد خواهد داشت. يكي از اصلي ترين دلايل كاربردي بودن سيمان مقاومت بالاي آن است به گونه اي كه مي توانيد با استفاده از آن سخت ترين سازه ها را توليد كنيد. سيمان در شرايط آب و هوايي متفاوت قابل استفاده خواهد بود و به همين دليل هم در بخش هاي داخلي ساختمان و هم خارج از آن كاربرد دارد. تنها استفاده سيمان، به ساختمان سازي مربوط نيست بلكه اين محصول در صنايع مختلف راه سازي، لوله كشي، سد سازي و بسياري ديگر كاربرد دارد. يكي از اصلي ترين و مهمترين كاربرد هاي سيمان مربوط به ساخت مصالح ساختماني است. سيمان ماده اوليه تشكيل دهنده مصالح ساختماني است. بلوك سبك، تيرچه، سفال بتني، جدول و... از سيمان ساخته مي شوند و طبيعتا بدون وجود اين ماده ارزشمند بسياري از صنايع دچار مشكل خواهند شد. البته نوع و كيفيت سيمان در كاربرد آن تاثير خواهد گذاشت. سيمان هاي رنگي به جهت زيبايي بخشيدن مورد استفاده قرار مي گيرند و سيمان سفيد معمولا براي سفيد پوش كردن ديوار و پر كردن لابه لاي كاشي ها استفاده مي شوند.

 

قيمت سيمان تيپ ?

سيمان تيپ ? يكي از انواع سيمان است كه كاربردهاي متنوعي دارد. اصلي ترين ويژگي سيمان تيپ ?، دير خشك شدن آن است. در زمان استفاده نيز حرارت كمتري نسبت به ساير انواع سيمان خواهد داد. به دليل دير خشك شدن اين تيپ سيمان، براي استفاده از آن حتما بايد از قالب استفاده كنيد چرا كه در غير اينصورت خواهد ريخت و حتما قالب چندين روز اطراف سيمان را فرا گيرد تا امكان ريختن يا جداشدن آن را به حداقل برسانيد. اين نوع سيمان ميزان مقاومت بالايي پس از خشك شدن خواهد داشت و معمولا براي سازه هاي بزرگ، آسمان خراش ها و سد مورد استفاده قرار مي گيرد. قيمت آن نيز مناسب بوده و اين امر يكي از دلايل خريد بسيار آن است. البته مراكز مختلف فروش ممكن است قيمت متفاوتي براي آن و همچنين قيمت حباب هواساز ، قيمت كندگير كننده و زودگير كننده ارائه كنند و با مقايسه ميزان قيمت سيمان تيپ ? و همچنين برند آن، خواهيد توانست بهترين شركت را براي خريد بلوك هبلكس انتخاب كنيد.

 

 

 

خريد سيمان تيپ ?

براي خريد سيمان تيپ ? راه هاي مختلفي پيش رو خواهيد داشت و امروزه به دليل پيشرفت تكنولوژي و تمايل به ساده انجام دادن كارها، همگان روش اينترنتي را براي خريد انتخاب مي كنند چرا كه هم راحت تر بوده و هم مي توانيد بهترين انتخاب را داشته باشيد. بستر فضاي مجازي اين امكان را به شما مي دهد تا بتوانيد با ويژگي تمامي انواع سيمان ها آشنايي داشته و پس از پيدا كردن بهترين مورد نسبت به خريد اقدام كنيد. شهر بتن يكي از مراكز معتبر فروش محصولات ساختماني است كه مي تواند بهترين و باكيفيت ترين اجناس را با قيمت هاي مناسب در اختيارتان قرار دهد. امكان اخذ راهنمايي از كارشناسان زبده آن نيز وجود دارد.

 

برگرفته از سايتhttps://shahrebeton.com/

 

 

 

آجرهاي نسوز چگونه ساخته مي شوند

۳۰ بازديد

آجرهاي نسوز چگونه ساخته مي شوند

بيشتر آجرهاي نسوز با خاك رس ساخته مي شوند كه در درجه اول حاوي سيليس و آلومينا است. آجرهاي نسوز كه در بالاترين درجه حرارت ، بيش از 3000 درجه فارنهايت مقاومت مي كنند ، حاوي آلومينا بيشتري هستند. اكثر آجرهاي نسوز همچنين حاوي مقادير كمي منيزيم ، كلسيم ، پتاسيم ، آهن و تيتانيوم هستند. تركيب شيميايي موجود در خاك رس آجرهاي نسوز چيزي است كه آنها را از آجرهاي سفالي معمولي متمايز مي كند. آجرهاي نسوز معمولاً با فشار دادن يا بيرون آوردن خاك رس به شكل دلخواه ساخته مي شوند. سپس آنها را در كوره اي با كنترل دقيق دما قرار مي دهند تا به سختي مطلوب برسند.

 

استفاده مناسب از آجر نسوز

آجرهاي نسوز با آجرهايي كه براي ساخت خانه يا حياط استفاده مي شود متفاوت است. حتي در بين آجرهاي نسوز تفاوت هايي وجود دارد تا آنجا كه از آنها براي كوره ، شومينه يا كوره استفاده مي شود. اطمينان حاصل كنيد كه نوع مناسب آجر نسوز را براي محلي كه مورد استفاده قرار مي گيرد انتخاب كرده ايد.

 

مزاياي استفاده از آجر نما نسوز در نماي ساختمان

استفاده از آجر نسوز زيبايي چشمگير و منحصر به فرد در طولاني مدت براي نماي ساختمان خواهد داشت. مقاومت در برابر گرما، حرارت بالا و آتش سوزي ، سرما و يخبندان مهم ترين مزيت آجر نما نسوز مي باشد. آجر نسوز عايق صوتي بوده و مانع از عايق اتلاف انرژي مي شود و داراي توع رنگي زيادي است. رنگ طبيعي و ثبات رنگ در برابر اشعه ي خورشيد ، نزدن شوره و جلبك و سفيد شدن نما در طول زمان و جذب آب پائين آجر نسوز را به گزينه اي مناسب براي خريد تبديل كرده است.

 

راهنماي خريد آجرنما نسوز

  • يك آجرنما نسوز خوب بايد درهنگام برخورد با آجرهاي ديگر صداي زنگ (مثل صداي برخورد دو سراميك) بدهد. اين صدا نشانه سلامت و كيفيت بالا و توپري، مقاومت بالا با تراكم خاك خوب و ميزان جذب آب كم آن است. دقت كنيد اين صدا در آجر هاي نسوز تيره بيشتر از آجرهاي نسوز روشن است
  • آجر نسوز نما را از وسط بشكنيد و عمق آجر را نگاه كنيد عمق آجر بايد با سطح آجرنما يك رنگ و كاملا خشك باشد، برخي از شركت ها از جوهر در خاك آجر نسوز براي خوش رنگ كردن آجرهاي نسوز استفاده كنند
  • آجر نسوز نما با نام آجرنسوز جوشي نگيريد آجر هاي نسوز جوشي حاصل بالا رفتن دماي كوره در مدت زمان زياد و پيدايش آهن خاك نسوز بر روي سطح آجر نسوز شده است
  • سطح آجرنسوز بايد يك دست باشد منظور از يك دست بودن بازي رنگ آجر نسوز نيست تمامي آجر هاي نسوز قرمز و انگليسي بازي رنگ دارند زيرا اين ماهيت خاك نسوز و كوره هاي پخت هست و اتفاقا اين بازي رنگ آجرنسوز هست كه به نماي آجري زيبايي خاصي مي دهد.

 

درجه بندي حرارتي آجر نسوز

بسته به نوع مقاومت مورد نياز ، انواع آجر نسوز معمولاً به چندين نوع درجه بندي مي شود. داخل كوره يا كوره چوبي نياز به آجر نسوز ساخته شده از خاك رس با چگالي بالا دارد زيرا اينها در معرض دماي بسيار بالا هستند. آنها معمولاً از آجرهايي با محتواي آلوميناي بيشتر ، به اندازه 40 تا 44 درصد استفاده مي كنند ، و فوق العاده پرفروش محسوب مي شوند.انواع آجرهاي نسوز نصب شده در شومينه ها معمولاً در حدود 1750 تا 1800 درجه فارنهايت را تحمل مي كنند و داراي كمترين ميزان آلومينا ، حدود 24 تا 26 درصد هستند. اينها آجرهاي نسوز كم مصرف محسوب مي شوند. آجرهاي نسوز سبك ، متخلخل و نرم مي توانند حرارت بيشتري را تحمل كرده و انرژي كمتري نسبت به آجرهاي سخت تر جذب كنند. اين آجرها چگالي كمتري دارند و عايق حرارتي بهتري هستند ، اما نمي توان از آنها براي ذخيره گرما استفاده كرد. آجرهاي نسوز سخت بهتر است در اطراف شعله هاي باز استفاده شوند و احتمال جذب گرما بيشتر است. در مواقعي كه به گرماي شديد نياز است از آنها استفاده مي شود.

 

منبع : 

https://postheaven.net/imm9xm1efz

https://writeablog.net/312if1xy92

https://squareblogs.net/kwpuwvhi8s

https://yorfriends.com/blogs/post/2384

https://www.victoriaeducation.co.uk/activity/p/998534/

https://checkpointforarts.com/activity/p/789839/

https://kason97179866.wordpress.com/2021/10/07/%d8%a7%d8%b1%d8%b2%d8%a7%d9%86-%d8%aa%d8%b1%db%8c%d9%86-%d9%88-%d9%be%d8%b1%d9%81%d8%b1%d9%88%d8%b4-%d8%aa%d8%b1%db%8c%d9%86-%d8%a2%d8%ac%d8%b1-%d8%a7%d8%b5%d9%81%d9%87%d8%a7%d9%86-%d8%a2%d8%ac/

https://ello.co/danwarkhan/post/zne2e8yi0vxkcqgc3ennha

https://vk.com/wall531217510_34905

http://y8space.com/activity-2/p/726999/

http://mel-assessment.com/activity/p/831104/

 

 

سايا خودرو برترين فروشگاه اقساطي خودروهاي داخلي وخارجي در ايران.

۲۴ بازديد

به گزارش تجارت نيوز ، هر روز يك برنامه جديد. يك روز فروش خودرو با وام تا دو ميليارد تن ، يك روز پيش فروش خودرو با سود كمتر از قيمت بازار ، يك روز فروش وام بدون ضامن و امروز فروش اقساطي از يك كراس اوور جديد با پول نقد پرداخت فقط 225 ميليون تن و كمك هاي ديگر.

سايا خودرو برترين فروشگاه اقساطي خودروهاي داخلي وخارجي در ايران.

 

در بازار خودروهاي راكد و هرگونه برنامه اي براي جذب مشتري ، اين بار نوبت به فروش اقساطي SX5 رسيده است. در اين طرح حدود 225 ميليون تن پول نياز است و اقساط ماهانه 13 ميليون تن بايد به مدت دو سال پرداخت شود.

 

فردا موتورز از آغاز فروش معوق محصولات خود در طرح فروش ويژه پاييزي با اقساط 24 ماهه خبر داد.

 

به گزارش عصر ايران ، فردا موتور كراس اوور FMC SX5 را به صورت اقساط 24 ماهه با موعد تحويل 90 روزه در طرح اقساط ويژه خود به فروش مي رساند.

 

در اين شرايط ، خودرو فردا يك كراس اوور "FMC SX5" با 50 درصد تجهيزات و اقساط 24 ماهه بدون كارمزد ارائه مي دهد. علاوه بر اين ، شركت خودروسازي گارانتي محصولات خود را كه 4 سال پيش بود ، به مدت يك سال افزايش داده است و خريداران مي توانند از ضمانت 5 ساله يا 100000 كيلومتري استفاده كنند.

 

اين طرح فروش براي مدت محدود و فقط براي SX5 اعمال مي شود. علاوه بر اين ، در طرح فروش اعلام شده توسط فردا موتورز ، خبري از سدان FMC 511 نيست.

سايا خودرو برترين فروشگاه اقساطي خودروهاي داخلي وخارجي در ايران.

 

 

براي اطلاع از جزئيات طرح فروش پاييزي فرداموتورز مي توانيد به وب سايت آن مراجعه كنيد.

 

"فردا SX5" دومين محصول مونتاژ شركت خودروسازي فردا است كه با 20? داخلي سازي وارد خط توليد اين شركت شد و در موقعيت يك كراس اوور متوسط ??قرار دارد.

 

آيا از اين طرح استقبال مي شود؟ قيمت اين خودرو 749 ميليون تن است در حالي كه در بازار حدود 700 ميليون تن قيمت دارد.

 

آخرين اخبار خودرو را در صفحه خودرو دنبال كنيد.

سايا خودرو برترين فروشگاه اقساطي خودروهاي داخلي وخارجي در ايران.

 

پروتئين را در ميان وعده ها و وعده هاي غذايي خود قرار دهيد

۳۱ بازديد

پروتئين را در ميان وعده ها و وعده هاي غذايي خود قرار دهيد

پروتئين براي كمك به رشد ، نگهداري و ترميم بدن شما مورد نياز است. به عنوان مثال ، مركز پزشكي دانشگاه روچستر گزارش مي دهد كه گلبول هاي قرمز خون پس از حدود 120 روز مي ميرند.

 

پروتئين همچنين براي ساخت و ترميم ماهيچه ها ضروري است و به شما كمك مي كند از مزاياي تمرين خود لذت ببريد. هنگامي كه كربوهيدرات ها كم هستند ، مي تواند منبع انرژي باشد ، اما منبع اصلي سوخت در حين ورزش نيست.

 

به نقل از وبلاگ بهداشت هاروارد ، بزرگسالان بايد به ازاي هر كيلوگرم وزن خود روزانه 0.8 گرم پروتئين بخورند. اين مقدار معادل 0.36 گرم پروتئين براي هر پوند وزن بدن است. تمرين كنندگان و افراد مسن ممكن است به موارد بيشتري نياز داشته باشند.

 

پروتئين مي تواند ناشي از موارد زير باشد:

 

    مرغ مانند مرغ و بوقلمون

    گوشت قرمز مانند گوشت گاو و گوسفند

    ماهي ، مانند ماهي آزاد و ماهي تن

    لبنيات مانند شير و ماست

    حبوبات مانند لوبيا و عدس

    تخم مرغ

 

براي سالم ترين گزينه ها ، پروتئين هاي چربي كم چربي اشباع و ترانس را انتخاب كنيد. مقدار گوشت قرمز و گوشت هاي فرآوري شده را كه مي خوريد محدود كنيد.

منبع :  مرواريد شهري    https://morvarid-shahrinejat.com/

 

https://setiathome.berkeley.edu/show_user.php?userid=11075017

https://torgi.gov.ru/forum/user/profile/1525308.page

https://independent.academia.edu/CohanNeale10?from_navbar=true

http://ufotech.com.vn/members/mennameyers3.910963/

http://www.edu.fudanedu.uk/user/mennameyers3/

https://lapisco.ifce.edu.br/forums/users/MennaMeyers3/

http://fudanedu.uk/user/mennameyers3/

http://www.geati.ifc-camboriu.edu.br/wiki/index.php/Usu%C3%A1rio:MennaMeyers3

 

 

 

انواع تهويه مطبوع

۲۵ بازديد

انواع تهويه مطبوع

خريد سيستم تهويه مطبوع براي اولين بار مي تواند گيج كننده باشد. براي كمك ، موارد زير راهنماي مختصري براي انواع مختلف تهويه مطبوع است كه از مبرد براي انتقال انرژي گرمايي از داخل به خارج استفاده مي كنند. انواع ديگري نيز وجود دارد كه به طور كلي چيلر ناميده مي شوند كه از آب براي همين منظور استفاده مي كنند ، اما ما در اين راهنما چيلرها را پوشش نمي دهيم.

 

انواع تهويه مطبوع - محدوده ظرفيت معمولي

 

مانند بسياري از انواع تجهيزات ، تهويه مطبوع اغلب به گروه هايي تقسيم مي شود كه با مناسب بودن براي كاربران مختلف براي مثال مسكوني ، خانگي ، تجاري ، اداري و صنعتي توصيف مي شود. اين دسته بندي ها به طور كلي اندازه واحدها ، قابليت و استحكام آنها را نشان مي دهد ، نه نحوه عملكرد كولر گازي. جدول زير به عنوان يك راهنماي تقريبي محدوده ظرفيت معمولي اين گروه هاي عمومي را نشان مي دهد.

تهويه مطبوع - نوع كاربر ظرفيت خنك كننده در BTU ظرفيت خنك كننده در كيلو وات

مسكوني / خانگي ، 6000 - 20000 1.76 - 5.8

تجاري / اداري 12000 - 50000 3.5 - 14.65

صنعتي 30000 - 8.79 -

انواع تهويه مطبوع - گروه هاي اصلي

 

كولرهاي گازي به يكي از سه گروه اصلي تقسيم مي شوند. آنها يا ...

 

• تك بلوك ، يعني واحدهاي متشكل از يك بلوك (پنجره ، قابل حمل و غيره)

 

• سيستم هاي تقسيم شده كه داراي يك عنصر براي داخل و يك عنصر جداگانه اما مرتبط براي خارج از ساختمان هستند

 

• چند اسپليت كه در آن براي يك عنصر بيروني تنها 2 يا چند عنصر داخلي مرتبط وجود دارد

 

تهويه مطبوع MONOBLOCK

 

عملكرد يك دستگاه تهويه مطبوع اساساً در اطراف جريان مبرد از يك مجموعه سيم پيچ كه در آن گرما را جمع آوري مي كند به مجموعه دوم سيم پيچ كه در آن گرما را پخش مي كند ، مي چرخد. در سيستم هاي تهويه مطبوع تك بلوك ، دو مجموعه سيم پيچ در يك پوسته بدنه يكسان تركيب شده اند. واحدها طوري طراحي شده اند كه در داخل ساختمان قرار دارند ، با اين حال آنها هميشه داراي يك لوله هوا براي اتصال به خارج هستند تا هواي گرم شده به بيرون پراكنده شود.

تهويه مطبوع مونوبلاك موبايل. تصوير صفحه انواع تهويه مطبوع

 

تهويه مطبوع مونوبلاك موبايل

 

تهويه مطبوع قابل حمل يا موبايل

 

شايد اين دستگاهها براي اكثر مصرف كنندگان آشنا ترين سيستم تهويه مطبوع باشند ، نيازي به نصب خاصي ندارند ، اما داراي يك لوله هوا انعطاف پذير هستند كه از طريق پنجره يا سوراخي در ديوار عبور مي كند. عموماً قطر لوله هوا در حدود 5 اينچ و طول لوله ها در حدود 2 تا 3 متر است. كولر هنگام استفاده از اين لوله به صورت داغ تخليه مي شود. زيرا كمپرسور در داخل واحد قرار دارد تا در مورد واحدهاي اسپليت ، در يك عنصر خارجي ، تهويه مطبوع مونوبلاك موبايل اين عيب را دارد كه بسيار پر سر و صدا بوده و ظرفيت آنها محدود است. از طرف ديگر نيازي به نصب ندارند و اين روزها خريد آنها نسبتاً ارزان است. اگرچه تهويه مطبوع تلفن همراه متعددي در بازار ، اكثريت قريب به اتفاق واحدهاي كوچك 9000 يا 12000 btu هستند ، ما فقط واحدهاي تلفن همراه بزرگتر از 10000 btu را مي فروشيم ، فقط به اين دليل كه براي اكثر برنامه هاي كاربردي 9000 مدل btu بسيار كوچك هستند.

سيستم تهويه مطبوع تك بلوك نصب شده روي زمين. تصوير صفحه انواع تهويه مطبوع

 

سيستم تهويه مطبوع تك بلوك نصب شده روي زمين

 

كولرهاي گازي روي زمين

 

سيستم هاي تهويه مطبوع مونو بلوك نصب شده بر روي ديوار به همان روشي كه بخاري ذخيره سازي نصب شده است و معمولاً ظاهر و اندازه مشابه بخاري هاي ذخيره سازي دارند. اين نوع كولرها معمولاً داراي پمپ حرارتي هستند ، بنابراين در ماه هاي سرد گرمايش بسيار مقرون به صرفه اي را فراهم مي كند. اين سيستم هاي تهويه مطبوع معمولاً داراي 2 لوله هوا هستند كه مستقيماً از قسمت پشتي دستگاه ، از طريق ديوار عبور مي كنند ، جايي كه معمولاً انتهاي آن با لوورهاي كوچك پوشانده شده است.

تهويه مطبوع تك بلوك ديواري يونيكو. تصوير صفحه انواع تهويه مطبوع

 

تهويه مطبوع تك بلوك ديواري

 

كولرهاي ديواري

http://yeksite55.aramblog.ir/post/195

گاهي اوقات تهويه مطبوع ديواري با ديوار بلند ناميده مي شود ، يك راه حل مرتب براي ساختمانهاي قديمي است كه در آن برنامه ريزي اجازه نصب يك كندانسور خارجي را نمي دهد. سيستم تهويه مطبوع تك بلوك ديواري روي ديوار و دو لوله هوا از پشت مستقيماً از طريق ديوار عبور مي كند. معايب اين كولرهاي گازي اين است كه در مقايسه با واحد ديواري تقسيم شده از نظر عمق كمي بزرگتر هستند زيرا كندانسور در داخل واحد نصب ديوار قرار دارد. آنها معمولاً داراي پمپ حرارتي هستند تا هوا در زمستان گرم شود و در تابستان سرد شود.

mcm230

 

https://www.evernote.com/shard/s476/sh/352c7a39-e77c-c82a-9eb0-20b899393450/f847d86032acdf08fe089f70a2c7cefd

https://www.merchantcircle.com/blogs/trades-fort-wayne-in/2021/8/-/2062009

https://infosite.siterubix.com/%da%a9%d8%a7%d9%86%d8%a7%d9%84-%d8%b3%d8%a7%d8%b2%db%8c/

https://www.pawer.global/activity/p/283894/

http://mehfeel.net/mehfeel/blogs/post/252533

http://recampus.ning.com/profiles/blogs/6556033:BlogPost:9466946

 

 

موبايل صنعتي معروف به "خنك كننده نقطه اي"

 

كولرهاي نقطه اي (موبايل صنعتي)

 

خنك كننده نقطه اي را مي توان با استفاده از اين سيستم هاي تهويه مطبوع بزرگ مونوبلاك همراه ارائه داد. آنها به شدت ساخته شده اند ، قدرتمند هستند و طوري طراحي شده اند كه به كشتي ها ، قايق ها و هواپيماها منتقل مي شوند تا خنك كننده موقت هواي داخلي باشد. از كولرهاي نقطه اي نيز مي توان براي تأمين هواي خنك در فرايندهاي صنعتي استفاده كرد. برخلاف سيستم هاي تهويه مطبوع كوچك قابل حمل ، كولرهاي نقطه اي طوري طراحي شده اند كه در هواي گرم بيرون قرار گرفته و هواي خنك را در مناطقي كه خود آنها اشغال نمي كنند ، تامين كنند. اكثر آنها ظرفيت انتقال هواي سرد از طريق تعدادي د را دارند

براي اطلاعات بيشتر اينجا كليك كنيد

منبع : 

 

https://www.dailystrength.org/journals/khnl-szy

https://www.diigo.com/item/note/6r1c8/40v5?k=d40b618fc8d481b1f5fba8d8653f5a3d

https://sites.google.com/view/lobbying-initiatives/home

https://www.pedicure.com/activity/p/439387/